جدول نوع مدل در این سیستم ناقص است و باید توسط کارشناسان زرین درست شود
نوع های یعنی گروه اجناس به صورت پیش فرض باید موارد زیر باشد
گرمی
سکه و تعدادی
اجرت تعدادی
کار سنگ دار
بارکد
وزن پلاستیک دار
گرمی بسته بندی
سنگ کرمی و عیار صفرها
اموال و اثاثه
اینفوگراف
کارتی ماشین حسابی
کارتی ماشین حسابی (اجرت تعدادی )
کارتی ماشین حسابی(سنگ )
قاب و ظروف
————–
در سیستم شما احتمالا اغلب موارد ضروری وجود ندارد
این پنجره معمولا در هنگام اضافه کردن اجناس و اصلاح انها در قسمت «گروه اجناس » قابل رویت است
و این اشکال ریشه در حساب لاگ سیستمی دارد
نوع حساب صفر است و نوع حساب درست باید 88 باشد .
بله، این امکان وجود دارد چون شما از نرم افزار زرین استفاده میکنید.
برای این منظور:
1. وارد بخش 54 برنامه شوید.
2. روی نام کاربر مورد نظر کلیک کنید.
3. از منوی سمت چپ، گزینه «دسترسی به گروه حساب» را انتخاب کنید.
4. فهرستی از گروهها نمایش داده میشود.
5. گروههای مورد نظر را تیک بزنید.
6. سپس روی گزینه «پایان انتخاب و شروع» کلیک کرده یا کلید Enter را فشار دهید.
7. پیغام «فرایند با موفقیت انجام گرفت» نمایش داده میشود.
از این پس، این اپراتور تنها به گروههای انتخابشده دسترسی خواهد داشت.
به کارشناسان برنامه ارجاع دهید تا در sysctrl.conf عبارت زیر را وارد کنید
ramz.taraz=1234
از این به بعد برای ورود به تراز رمز 1234 لازم است
این رمز را می توانید هر عدد دلخواهی تعیین کنید
پیغام های dataBace خطرناک هستند اگر مربوط به حساب لاگ سیستمی نبود
در بسیاری موارد مربوط به سخت افزار یا ویرویس یا خراب هارد یا رم یا خرابکاری ویروس ها می باشد .
البته قدرت ترم خرابی در زبان جاوا بسیار بالاست
اگر با ریسارت سرور یا mysql درست نشد
برای بررسی حساب لاگ های سیستمی
حتما و سریعا با پشتیبانان شرکت تماس حاصل نمایید .
هفت ظرف
1- متفرقه با ظرف عیار 995
2- متفرقه با ظرف عیار 865
3- متفرقه با ظرف عیار 751
4- متفرقه با ظرف عیار 740
5- متفرقه با ظرف عیار 690
6- متفرقه با ظرف عیار 995
7- متفرقه با ظرف عیار 995
مسابقه و جایزه
شش ماه اشتراک رایگان برای کاربری که به صورت مستدل و از یک سند یا اطلاعیه کتبی زمان تبدیل ساخت و عرضه زیورآلات اطلا از 17 عیار به 18 عیار در چه تاریخی بوده است ؟
عباسی از یکاهای پول قدیمی ایران بود که برابر با 200 دینار بود. این نام منسوب به شاه عباس اول صفوی است.
سکههای عصر صفوی از طلا، نقره و مس بود. سکههای زمان شاه عباس عباسی نامیده میشد. این سکهها نخست از جنس نقره بود. هر پنجاهعباسی را یک تومان میگفتند، که دههزار دینارقیمت داشت. در این دوره سکهٔ طلا وجود نداشت. فقط سکههای طلا را که شاهنشاه نام داشت، هنگام جلوس شاه بر تخت پادشاهی و در جشن نوروز ضرب میکردند. این سکهها در میان مردم رواج نداشت و آن را اَشرافی یا اشرفی نیز میگفتند. علت این نامگذاری بهای زیادِ آنها بود.
سکههای رایج این دوره غزبیگی یا غازبیگی، برابرِ پنجدینار یا یکدهم شاهی؛ بیستی معادل بیستدینار یا دوپنجم شاهی؛ پول سیاه یا قراپول معادل بیستوپنج دینار یا نیمشاهی؛ شاهیمعادل پنجاهدینار؛ و عباسی معادل دویست دینار یا چهارشایبود. تا انتخاب ریال بهمنزلهٔ یکای پول در ایران، در سال 1308 خورشیدی و حتی سالها بعد از آن، از این یکاهای پول استفاده میشد.
پس از صفویان نیز از این مسکوکات استفاده میکردند. در دورهٔ نادرشاه یکای پول به نام نادری وجود داشت، که ارزش آن دهشاهی بود.
دینار واحد قدیمی پول در امپراتوری روم شرقی یا دیناریوس بوده است. مسلمانان پس از فتح روم دینار را به عنوان واحد پول خویش انتخاب کردند و حتی امروز نیز در برخی از کشورهای عربی از این عنوان واحد پول استفاده می شود.
ایرانیان نیز از دینار به عنوان واحد پول استفاده می کردند هر چند به تدریج و در اثر تورم دینار ارزش خود را از دست داد.
ابتدا سلطان محمود غزنوی سکه یکصد دیناری یا صنار را با نام ˈمحمودیˈ ضرب کرد. همزمان شاهان سامانی نیز سکه های 50 دیناری را ضرب و آن را ˈشاهیˈ نامیدند. در دوران صفویه شاه عباس سکه 200 دیناری ضرب و آن را ˈعباسیˈ نامید؛ عباسی در حقیقت معادل ˈ2 محمودیˈ یا ˈ4 شاهیˈ است.
نادرشاه افشار با ضرب 500 دیناری آن را ˈنادریˈ نامید، اما مردم هماره چون هر شاهی معادل 50 دینار بود از لفظ 10شاهی استفاده می کردند.
در دوران قاجار تومان، قران و شاهی واحدهای اصلی پول ایران را تشکیل می دادند. تومان واژه ای ترکی است و به معنی 10 هزار که در تقسیمات لشکری هر 10 هزار سرباز، تومان و فرمانده آن ها، امیر تومان نامیده می شد.
فتحعلی شاه قاجار برای نخستین بار، تومان طلا را با وزن یک و یک ششم مثقال در سال 1188 هجری خورشیدی ضرب کرد. در این زمان همچنین سکه نقره جدید یا همان ˈقرانˈ نیز متداول شد که معادل یک دهم تومان و پنج عباسی یا 20 شاهی بود. این واحد پول بین سال های 1203 تا 1310 در ایران رواج داشت. در این دوران همچنین از شاهی که به صورت سکه ای مسی بود نیز استفاده می شد.
ناصرالدین شاه در سال 1259 هجری خورشیدی وزن طلای تومان را کاهش داد و ارزش آن برابر 10 قران نقره شد.
واژه ریال که ریشه اسپانیایی و پرتغالی دارد به مفهوم ˈشاهیˈ و همچنین نام سکه ای نقره ای است که در دو کشور مذکور و سرزمین های وابسته به آنها رواج داشته و سپس وارد زبان فارسی شده است.
ریال که سکه ای جهانی و معادل 1250 دینار یا یک هشتم تومان ارزش داشت، برای نخستین بار در سال 1176 هجری خورشیدی رواج یافت. در سال 1203، ریال از رونق افتاد و جای خود را به قران که معادل هزار دینار یا یک دهم تومان بود، داد؛ تا بدین ترتیب واحد پول ایران وارد سیستم اعشاری شود.
اول فروردین 1311 هجری خورشیدی به علت کم شدن ارزش قران و نیاز به واحد پول ساده و قوی، ریال با پشتوانه طلا به عنوان واحد اصلی پول ایران قرار گرقت. ریال در اقتصاد ایران تا کنون جایگاه خود را به عنوان واحد پول رسمی حفظ کرده است.
بانک شاهنشاهی که توسط انگلستان تاسیس شده بود؛ حدود 40 سال، چاپ اسکناس را در انحصار خود داشت؛ تا اینکه در 23 اردیبهشت 1309، حق انتشار اسکناس از آن بانک سلب و به بانک ملی ایران واگذار شد. دو سال بعد و همزمان با آغاز سال 1311، واحد پول کشور که از قران به ریال تغییر کرده بود توسط بانک ملی ایران منتشر و ملاک معاملات قرار گرفت. اسکناسهای اولیه به صورت 5، 10، 20، 50، 100 و 1000 ریالی، چاپ شد.
پول ملی هر کشوری به عنوان اعتبار ملی آن کشور و وسیله ای رایج و متداول جهت انجام امور تجاری و داد و ستد مورد استفاده قرار می گیرد و هرکشوری نیز با واحد پول خود به این گونه مبادلات می پردازد.
در عرف قدیمی به «آزمایشگاه های عیار سنجی» ، «ری گیری » یا «ریگیری » گفته می شود و به جواب آزمایشگاه جواب «ری» نیز گفته می شود.
آیدی اینتلیجنت یک محیط توسعه یکپارچه (IDE) برای توسعه نرمافزار است. این IDE توسط شرکت JetBrains ساخته شده و برای زبانهای برنامهنویسی مختلفی مانند جاوا، کاتلین، پایتون و غیره قابل استفاده است.
برای پروژههای بزرگ حسابداری، اینتلیج آیدیا به دلیل قابلیتهای پیشرفتهای که داره، انتخاب بهتریه. به خصوص برای پروژههای پیچیده و تیمی، امکانات اینتلیج آیدیا خیلی کارآمدتره. اما اگر پروژهتون خیلی بزرگ و پیچیده نیست، نتبینز هم میتونه انتخاب مناسبی باشه.
ستش؟
Master Quarter
مستر کوارتر یک اصطلاح عامیانه در دنیای برنامه نویسی و به معنی “مدیر پروژه” یا “مسئول فنی” است. این فرد معمولاً وظیفه رهبری تیم توسعه و نظارت بر پیشرفت پروژه را بر عهده دارد.
البته، گاهی اوقات هم ممکنه به شوخی به کسی که خیلی کد میزنه یا خیلی وارده به مسائل فنی گفته بشه.
ستش؟
Master Quarter
مستر کوارتر یک اصطلاح عامیانه در دنیای برنامه نویسی و به معنی “مدیر پروژه” یا “مسئول فنی” است. این فرد معمولاً وظیفه رهبری تیم توسعه و نظارت بر پیشرفت پروژه را بر عهده دارد.
البته، گاهی اوقات هم ممکنه به شوخی به کسی که خیلی کد میزنه یا خیلی وارده به مسائل فنی گفته بشه.
چسپر ان گزارش یا فاکتور را در ireport باز کنید
روی فیلد شرح مورد نظر کلیک راست میکنیم و
گزینه properties را انتخاب می کنیم
سپس از قسمت بالا تب text field را انتخاب میکنیم
در این قسمت اگر گزینه stretch with overflow تیک خورده باشد فیلد متناسب با اندازه نوشته بزرگ می شود و اگر تیک آن را برداریم این فیلد فقط به اندازه تعیین شده خواهد بود و با افزایش طول نوشته تغییر سایزی نخواهد داشت
نوین هاب یک پلتفرم جامع مدیریت شبکههای اجتماعی است که به کسبوکارها، تولیدکنندگان محتوا، آژانسها و فریلنسرها کمک میکند تا حضور دیجیتال خود را بهصورت مؤثر و سازمانیافته مدیریت کنند. این ابزار با ارائه امکاناتی مانند زمانبندی و انتشار خودکار محتوا، پاسخ هوشمند به دایرکتها و کامنتها، و استفاده از هوش مصنوعی برای تولید کپشن و هشتگ، فرآیندهای مدیریت شبکههای اجتماعی را سادهتر و کارآمدتر میکند .
ویژگیهای کلیدی نوین هاب:
• مدیریت یکپارچه اکانتها: امکان مدیریت تمامی حسابهای شبکههای اجتماعی در یک داشبورد واحد.
• زمانبندی و انتشار محتوا: برنامهریزی و انتشار خودکار پستها، استوریها، ریلز و فایلها در شبکههای مختلف.
• پاسخ هوشمند به پیامها: پاسخگویی خودکار به دایرکتها و کامنتها با استفاده از دستورات از پیش تعریفشده.
• دستیار هوش مصنوعی: تولید خودکار کپشن، پیشنهاد هشتگهای مرتبط و پاسخ به پیامها با استفاده از هوش مصنوعی .
• مدیریت تیمی: ایجاد تیم و تخصیص دسترسیهای مختلف به اعضای تیم برای مدیریت مؤثرتر.
• ادغام با ابزارهای دیگر: اتصال به ابزارهایی مانند Google Drive، Dropbox، Canva، Grammarly، ChatGPT و GIPHY برای بهبود فرآیندهای کاری .
نوین هاب با ارائه این امکانات، به کاربران این امکان را میدهد تا با صرف زمان کمتر، عملکرد بهتری در شبکههای اجتماعی داشته باشند و تعامل خود را با مخاطبان افزایش دهند.
مدل PESTEL (که گاهی به صورت PESTLE یا PEST نیز شناخته میشود)، یک ابزار تحلیلی است که برای بررسی عوامل محیط بیرونی مؤثر بر یک سازمان، کسبوکار یا پروژه استفاده میشود. این مدل به شش عامل کلیدی میپردازد که هر کدام میتوانند تأثیر قابلتوجهی بر تصمیمگیری و استراتژی داشته باشند:
مخفف PESTEL به چه معناست؟
هر حرف از واژه PESTEL نماینده یکی از عوامل کلان محیطی است:
1. P – Political (سیاسی):
• قوانین دولتی، سیاستهای مالیاتی، روابط بینالملل، ثبات سیاسی، حمایتهای دولتی و…
2. E – Economic (اقتصادی):
• نرخ بهره، تورم، نرخ بیکاری، رشد اقتصادی، نرخ ارز، درآمد سرانه و…
3. S – Social (اجتماعی):
• فرهنگ، سبک زندگی، آموزش، جمعیتشناسی، باورهای دینی، الگوهای مصرف و…
4. T – Technological (تکنولوژیکی):
• نوآوریهای فناورانه، اتوماسیون، سرمایهگذاری در تحقیق و توسعه، زیرساختهای تکنولوژی و…
5. E – Environmental (زیستمحیطی):
• تغییرات اقلیمی، پایداری، قوانین زیستمحیطی، مدیریت منابع طبیعی، بازیافت و…
6. L – Legal (قانونی):
• قوانین کار، مالکیت فکری، مقررات صنعت، ایمنی و بهداشت و…
⸻
کاربرد مدل PESTEL:
• تحلیل شرایط بازار
• بررسی فرصتها و تهدیدها در محیط کلان
• برنامهریزی استراتژیک
• ارزیابی ریسکهای محیطی
مدل SOSTAC یک چارچوب برنامهریزی است که به کسبوکارها و افراد کمک میکند تا به صورت ساختارمند برنامهریزی و اجرا کنند. ترجمه بخشهای مختلف این مدل به شرح زیر است:
⸻
SOSTAC مخفف این واژههاست:
1. Situation – وضعیت فعلی (کجا هستیم؟)
تحلیل وضعیت فعلی کسبوکار یا پروژه.
مثال: بررسی نقاط قوت، ضعف، فرصتها، تهدیدها (SWOT)، بازار، رقبا و مخاطبان.
2. Objectives – اهداف (کجا میخواهیم برویم؟)
تعیین اهداف مشخص، قابل اندازهگیری، قابل دستیابی، واقعبینانه و زماندار (SMART).
3. Strategy – استراتژی (چطور به آنجا برسیم؟)
برنامه کلی برای رسیدن به اهداف، شامل تقسیمبندی بازار، هدفگذاری و موقعیتیابی.
4. Tactics – تاکتیکها (جزئیات روشها)
جزئیات اجرایی استراتژی.
مثال: استفاده از ابزارهای خاص بازاریابی مثل رسانههای اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات، سئو و …
5. Actions – اقدامات (دقیقاً چگونه به آنجا برسیم؟)
گامهای عملی و برنامههای کاری برای اجرای تاکتیکها.
مثال: چه کسی، چه کاری، چه زمانی، چگونه انجام میدهد.
6. Control – کنترل (چگونه عملکرد را پایش کنیم؟)
روشهای ارزیابی عملکرد و اطمینان از دستیابی به اهداف.
مثال: KPIها، بازخورد مشتری، نرخ تبدیل، گزارشگیری ماهانه و …
به مجموعه ردیف های درون یک فاکتور یا یک قبض دریافت یا پرداخت سند می گویند ، هر سند یک شماره دارد و سند ها در زرین از یک شروع به همین ترتیب دومین سند شماره 2 و الی آخر
پس به این شماره ها شماره «سر سندی » می گوییم
شماره دوم
هر سند دارای تعدادی ردیف است که این ردیف ها زیر هم و باهم جدول روزنامه را تشکیل می دهند که شماره دوم به این معنی است که این سند با چه شماره روزنامه شروع می شود و یا به عبارتی به ان شماره ردیف می گوییم ( «شماره ردیف »یا شماره ردیف سند )
شماره سوم :
این سند یا پرداخت است یا دریافت اگر دریافت است چندمین دریافت است و یا اگر پرداخت است چندمین پرداخت
به این شماره «شماره در نوع خود »گفته می شود
شماره چهارم :
شماره سندی است که سیستم برای این مشتری خاص به ترتیب حفظ می کند
مثلا اگر برای این مشتری در طول دوره فقط 4 سند وثبت داشته ایم ، اولی یک و دومی 2 و سومی 3 و چهارمی 4 خواهد بود
ما هنگام صدور فاکتور معمولا تنظیم می کنیم که این شماره روی فاکتورس چاپ شود وهر مشتری سند های خودش را وقتی کنار هم می گذارد مطلع می شوذ که چیزی را از قلم انداخته یا خیر و به این ترتیب خودش پیگیر ان سند جامانده خواهد بود
شماره پنجم :
شماره دستی است که کاربر به ان سند اختصاص می دهد و ان را وارد می کند
به این معنی است که اگر این مشتری قرار شده بدهکار بماند حد اکثر بدهی گرمی یا ریالی چه مقدار باشد و اگر مانده بدهی این مشتری از این سقف بیشتر گردد ، برنامه حسابداری اجازه ثبت این گونه سند را به کاربر ندهد
لازم به ذکر است که این سقف در ابتدای ایجاد حساب تعیین می گردد واگر این سقف مشخص نگردد ، در این صورت این مشتری سقفی نخواهد داشت
برنامه زرین طوری تنظیم شده که فقط کاربر مدیر می تواند این سقف را تغییر دهد ( یا به صورت مستقیم یا به صورت تایید پیامکی )
مانده فعلی :
مانده فعلی ریالی یا گرمی یعنی مقدار بدهی یا طلب پس از اخرین تراکنش می باشد
مانده فعلی در مقابل مانده حساب در یک تاریخ مشخص می باشد
در برنامه حساب پیش می آید که می خواهیم بدانیم فلان حساب همکنون
مثلا مانده فعلی حساب اقای حسن اشتیانی کد 231
مانده فعلی گرمی : 450.45 بس( بستانکار )
مانده فعلی ریالی : 10,000,000ریال بد ( بدهکار )
ولی مانده 15-1-1404 همین حساب
مانده گرمی در این تاریخ :158.780گرم بس
و مانده ریال همین حساب در تاریخ مورد نظر 0 ریال بوده است
—__—__—__—__—__—__—
فی پایه و درصد پایه ، دفتر فی مشتری و فی ها در لیست اصلی محصولات ( یعنی 47 برنامه )
فی پایه : این عدد در مشخصات حساب و هنگام ایجاد حساب تعیین می گردد و البته بعدا توسط مدیر قابل ویرایش می باشد
کاربرد این عدد این است که اگر قرار باشد اجرت ها برای اغلب مشتریان با مبلغ فی هر گرم اجرت صد هزار تومان باشد و اجرت درصدی برای اغلب مشتریان مثلا 4 درصد باشد
حال اگر فی پایه برای این مشتری در قسمت فی پایه 1.5 باشد و در قسمت فی پایه ریالی 20 هزار تومان باشد ( 200,000ریال ) باشد
پیشنهاد اجرت برای این مشتری در قسمت درصدی 4.5+1.5 یعنی 5.5 درصد خواهد بود
و پیشنهاد اجرت ریال 120 هزار تومان خواهد بود
دفتر فی :
برای هر مشتری و یا هر حساب یک جدول حفظ می شود که در ان مدلهای مختلف این مشتری و با چه فی در اخرین تراکنش ثبت سند داشته ایم
این جدول در هنکام ورود به یک حساب ( 21 ) برنامه و قرار گرفتن در حالت دریافت یا پرداخت ساخته به صورت خودکار دیده می شود
4P( کالا- خدمات- ایده -تجربه )
product
price
place
promotion
چهار P (4P) یکی از مدلهای معروف بازاریابی است که به توضیح اجزای مختلف استراتژی بازاریابی میپردازد. این مدل شامل چهار عنصر کلیدی است که کسبوکارها برای موفقیت باید آنها را در نظر بگیرند:
1. Product (محصول):
محصول میتواند کالا، خدمات، ایده یا تجربه باشد. این عنصر به ویژگیها، کیفیت، طراحی، بستهبندی، نام تجاری و نحوه عملکرد محصول یا خدمت اشاره دارد. هر محصول باید نیازها و خواستههای بازار هدف را برآورده کند. هدف از این بخش این است که چیزی تولید شود که مشتریان به آن نیاز داشته باشند و تمایل به خرید آن داشته باشند.
عناصر کلیدی:
• ویژگیهای محصول
• کیفیت و طراحی
• بستهبندی و برند
• گارانتی و خدمات پس از فروش
• نوآوری و تمایز
2. Price (قیمت):
قیمت تعیینکننده ارزش محصول برای مشتری است و باید متناسب با بازار هدف، هزینه تولید و رقابت تعیین شود. قیمت به نوعی میتواند نشاندهنده جایگاه محصول در بازار باشد، برای مثال محصولی لوکس میتواند قیمت بالاتری داشته باشد، در حالی که محصول اقتصادی ممکن است با قیمت پایینتری ارائه شود.
عناصر کلیدی:
• استراتژی قیمتگذاری (حسابشده، رقابتی یا نفوذی)
• تخفیفها و پیشنهادات ویژه
• روشهای پرداخت و شرایط فروش
• قیمتگذاری بر اساس هزینه، رقابت یا ارزش perceived
3. Place (مکان):
Place به کانالهای توزیع اشاره دارد که محصول یا خدمت از طریق آنها به دست مشتریان میرسد. این بخش شامل مکانهایی است که محصول در آنجا به فروش میرسد، مانند فروشگاههای فیزیکی، آنلاین، و یا از طریق نمایندگان. هدف از این بخش این است که محصول به راحتی و در زمان مناسب در دسترس مصرفکنندگان قرار گیرد.
عناصر کلیدی:
• کانالهای توزیع (فروشگاهها، آنلاین، توزیعکنندگان)
• دسترسی جغرافیایی و لجستیک
• استراتژیهای توزیع (مستقیم یا غیرمستقیم)
• مدیریت موجودی و توزیع محصولات
4. Promotion (تبلیغات):
Promotion به همه فعالیتهایی اشاره دارد که برای اطلاعرسانی، ایجاد آگاهی و ترغیب مشتریان به خرید محصول یا خدمت انجام میشود. این میتواند شامل تبلیغات، روابط عمومی، تخفیفها، تبلیغات آنلاین و کمپینهای تبلیغاتی باشد.
عناصر کلیدی:
• تبلیغات (تلویزیون، رادیو، آنلاین)
• روابط عمومی و رویدادها
• فروش ویژه و تخفیفها
• استراتژیهای تبلیغاتی (محتوا، رسانهها، کمپینها)
• بازاریابی دیجیتال و سوشیال مدیا
در نهایت، این چهار عنصر باید به طور هماهنگ و یکپارچه عمل کنند تا بازاریابی محصول یا خدمت به موفقیت برسد.
1 نسل خاموش The Silent Generation (متولدین قبل از 1946)
1.2 بیبی بومرها Baby Boomers (متولدین بین 1946 الی 1964)
1.3 نسل Gen X(متولدین بین 1965 الی 1980)
1.4 نسل Gen Y(متولدین بین اوایل دهه 80 و اواسط دهه 90)
1.5 نسل Gen Z(متولدین بین 1996 الی 2012)
1.6 نسل آلفا (متولدین بین 2025 الی 2012)
آیا امکان راهاندازی API بر روی سیستم شخصی بدون سرور وجود دارد؟
از نظر فنی، بله، این امکان برای تستهای موقتی وجود دارد. اما از نظر پایداری، امنیت و مقیاسپذیری، این روش توصیه نمیشود.
سرورهای حرفهای بستههای امن و مدیریتشدهای هستند که دسترسی به آنها بهسادگی امکانپذیر نیست و تدابیر امنیتی قویتری برای محافظت از دادهها و منابع دارند. در مقابل، سیستمهای شخصی مانند ویندوزهای معمولی، معمولاً از امنیت پایینتری برخوردارند و به راحتی ممکن است هدف حملات هکری قرار گیرند. بسیاری از آسیبپذیریها و حفرههای امنیتی در سیستمعاملهای خانگی وجود دارد که میتواند به راحتی مورد سوءاستفاده قرار گیرد.
علاوه بر این، راهاندازی سیستمهای API روی چنین سیستمهایی، نه تنها امنیت شما را به خطر میاندازد، بلکه به دلیل عدم مقیاسپذیری و پایداری پایین، در طولانیمدت کارایی و عملکرد مطلوبی نخواهد داشت. در نهایت، چنین راهحلهایی برای استفاده در محیطهای تولیدی و حساس به هیچ وجه توصیه نمیشود و میتواند منجر به از دست رفتن دادهها، نفوذ به سیستم و حتی آسیب به شهرت شما گردد.
پیشنهاد میشود از سرورهای مناسب و محیطهای ایمن برای اینگونه پروژهها استفاده کنید.
«سرویس کولوکیت» (یا به صورت صحیحتر «سرویس کولوکیشن» یا Colocation) یک سرویس میزبانی سرور است که در آن شما میتوانید تجهیزات سرور فیزیکی خود را در دیتاسنترهای امن و مجهز قرار دهید. به عبارت دیگر، به جای آنکه یک دیتاسنتر اختصاصی برای سرورها و تجهیزات IT خود راهاندازی کنید، میتوانید از فضای رک در دیتاسنترهای ارائهدهنده این سرویس استفاده کنید.
مزایای استفاده از سرویس کولوکیشن عبارتند از:
• صرفهجویی در هزینهها: شما نیازی به ساخت و نگهداری دیتاسنتر ندارید؛ هزینههای برق، سرمایش، امنیت و پهنای باند توسط ارائهدهنده خدمات تأمین میشود.
• دسترسی 24 ساعته: دیتاسنترها به صورت شبانهروزی نگهداری و پشتیبانی میشوند، بنابراین در هر زمان به تجهیزات خود دسترسی خواهید داشت.
• امنیت بالا: دیتاسنترها مجهز به سیستمهای نظارتی، سیستمهای ضد حریق، کولینگ پیشرفته و امکانات امنیتی دیگر هستند.
• پهنای باند بالا: دیتاسنترها معمولاً به شبکههای پرسرعت و پایداری متصل هستند که موجب افزایش کارایی و کاهش Downtime سرورها میشود.
• تمرکز بر کسبوکار: با سپردن مدیریت زیرساختهای IT به ارائهدهنده سرویس، میتوانید روی فعالیتهای اصلی کسبوکار خود تمرکز کنید.
در نهایت، سرویس کولوکیشن مناسب برای کسبوکارها و سازمانهایی است که میخواهند از سرورهای فیزیکی خود بهرهمند شوند بدون آنکه با هزینههای سنگین و مدیریت پیچیده دیتاسنتر درگیر شوند. این سرویس به شما امکان میدهد تا از زیرساختهای حرفهای و ایمن بهره ببرید و در عین حال کنترل کامل بر سرورها و نرمافزارهای خود داشته باشید.
چرخه دمینگ یا چرخه PDCA (که گاهی به آن چرخه شِوهارت هم میگویند) یک مدل ساده و مؤثر برای بهبود مستمر فرآیندهاست. این چرخه از چهار مرحله تشکیل شده که به ترتیب عبارتاند از:
⸻
P – Plan (برنامهریزی):
بررسی وضعیت فعلی، شناسایی مشکلات، تعیین اهداف، و طراحی راهکار برای بهبود.
مثال: ما متوجه شدیم مشتریان از زمان پاسخگویی پشتیبانی ناراضیاند؛ هدف گذاشتیم که این زمان را کاهش دهیم.
⸻
D – Do (اجرا):
اجرای برنامه در مقیاس کوچک یا بهصورت آزمایشی.
مثال: یک سیستم جدید پاسخگویی راهاندازی کردیم و فقط در یک بخش آن را تست کردیم.
⸻
C – Check (بررسی):
بررسی نتایج اجرای برنامه و مقایسه آن با هدف تعیینشده. ارزیابی اینکه آیا بهبود حاصل شده یا نه.
مثال: بررسی کردیم که آیا زمان پاسخدهی کاهش یافته و آیا مشتری راضیتر شده یا نه.
⸻
A – Act (اقدام):
در صورت موفقیت، تغییرات را در کل سیستم پیادهسازی میکنیم و در صورت نیاز، اصلاحاتی انجام میدهیم و دوباره وارد چرخه میشویم.
مثال: اگر نتیجه مثبت بود، سیستم جدید را به کل شرکت گسترش میدهیم. اگر نه، برمیگردیم و برنامهریزی بهتری انجام میدهیم.
⸻
هدف چرخه PDCA:
بهبود مستمر (Continuous Improvement) در کیفیت، بهرهوری، فرآیندها و خدمات.
⸻
این چرخه یکی از پایههای مهم استانداردهایی مثل ISO 9001 هم هست.